Komisja Europejska przedstawiła cele redukcji emisji CO2 dla samochodów osobowych i dostawczych – o 15 % do 2025 r. i o 30 % do 2030 roku. O tych celach debatuje teraz Parlament Europejski, a jedna z parlamentarnych komisji proponuje nawet -45%.
W najbliższych dniach okaże się, jakie cele – ambitne, czy nierealistyczne, zostaną postawione przed europejską branżą motoryzacyjną. Jedno jest pewne – ustalenia, które teraz zapadną zdefiniują ramy przyszłego rozwoju branży motoryzacyjnej.
Producenci samochodów z Unii Europejskiej są w pełni zaangażowani w dalsze ograniczanie emisji CO2. Jak podaje europejskie stowarzyszenie producentów samochodów ACEA, choć wydają oni znaczną część rocznych nakładów sektora na badania i rozwój na cele związane z dekarbonizacją, na proces ten składa się wiele czynników, nie zawsze zależnych od samej branży motoryzacyjnej. Nadal istnieje wiele barier takich jak np. brak odpowiedniej infrastruktury, przystępność cenowa, zasięgi samochodów elektrycznych w porównaniu z pojazdami na olej napędowy lub benzynę. Zauważalna jest też tendencja przechodzenia konsumentów z oleju napędowego na benzynę, co ma wpływ na większą emisję CO2. Zdaniem ACEA ważne jest ustalenie bardziej realistycznych celów, ponieważ zmieniający się popyt konsumentów i nadal niski udział w rynku pojazdów napędzanych alternatywnie stanowi realne zagrożenie dla przyszłych redukcji emisji CO2, nawet w odniesieniu do obecnego celu na rok 2021.
Musimy pamiętać, że na koniec dnia to konsumenci zdecydują, którą technologię chcą zakupić, a zmieniające się tendencje rynkowe stanowią dodatkowe wyzwania dla osiągnięcia przyszłych celów w zakresie emisji CO2.
Jaki wpływ będą miały nowe przepisy UE?
27 listopada podczas International Automotive Business Meeting odbędzie się panel pt. „Wpływ rozporządzenia UE dotyczącej emisji CO2”, na którym temat planów dotyczących redukcji emisji CO2 będzie szeroko dyskutowany w gronie eksperckim. Gospodarzem panelu jest Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
- Ograniczenie emisji szkodliwych substancji – w tym CO2 i NOX to dziś jeden z najistotniejszych tematów dla branży motoryzacyjnej. Komisja Europejska postawiła przed nami bardzo ambitne cele redukcji emisji CO2 o 15% do 2025 roku i o 30% do 2030 roku. Czy europejskiej i polskiej branży motoryzacyjnej uda się osiągnąć ten cel? Jakie będą konsekwencje? I wreszcie - jak ewolucja, czy też może rewolucja, elektromobilności wpisze się w te działania ? O tym wszystkim będziemy dyskutować na naszym panelu podczas konferencji International Automotive Business Meeting – mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM.
Rejestracja: www.iabmevent.com
Organizatorzy: Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, Miasto Sosnowiec, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (KSSE)
Współorganizatorzy: Miasto Dąbrowa Górnicza, Klaster "Silesia Automotive & Advanced Manufacturing”, Japan External Trade Organization (JETRO), Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Niderlandzko-Polska Izba Gospodarcza, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Advantage Austria
Honorowy Patronat: Ambasada Włoch w Polsce, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju
Partner główny: BITRON
Platinum partner: During,BCUBE
Golden partner: FCA, Brembo, Marcegaglia, KPMG, LANZI, Civis, Plascotech, PL Europainting, Omron Electronics, Alba&N,Pol-Technology, Bank Pekao, PartnersPol, Algosystem
Partnerzy medialni: Rzeczpospolita, Interia, eGospodarka, Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, Forum Elektromobilności, Menadżer Floty, Eurologistics, Flota, Nowoczesny Warsztat, Logistyka Produkcji, QBusiness.pl, Warsztat.pl, log24.pl, Gazzetta Italia, staleo.pl, logistyczny.com, Top Logistyk
Kontakt dla mediów:
INFINITY Pr&MarComm
Aleksandra Gąsowska, E: ola@agencja-infinity.pl T: 793 410 008
Edyta Tęcza, E: edyta@agencja-infinity.plT: 781 453 985
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/nowe-cele-dotyczace-redukcji-emisji-co2